29. des. 2010

Babyjakke


Jeg tror nok at sjalet blir det siste prosjektet jeg lager til meg selv på en stund. Nå har jeg begynt på en strikkejakken til trollet, oppskrift fra garnstudio. Tror den blir veldig søt! Nå har jo jeg termin i midten av mai, 14. for å være nøyaktig, så jeg er veldig spent på hvordan temperaturen kommer til å være, om trollet får brukt den noe mye. Her i Trøndelag kan det jo være veldig varierende på den tiden. Pluss at jeg vet jo ikke om barnet kommer på termin heller da.. Men det blir sikkert bruk for jakka. Satser på det!

Jeg kommer ikke til å strikke den lua som er med i settet, for jeg synes den blir litt vel vinterlig, men jeg finner sikkert en annen jeg kan lage i stedet for denne. 

Så langt har jeg kommet nå:


En modifisering fra oppskriften er at jeg strikker armene uten striper, for jeg synes at det holder med at kroppen er stripete :)

Må si at jeg er fornøyd med framgangen så langt, tatt i betraktning at dette er det første jeg har strikket siden jeg måtte strikke skjerf i håndarbeiden på ungdomsskolen! hihi... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar